LuK: RepSet® Pro do półhydraulicznych systemów wysprzęglania

11 kwietnia 2013/Kategorie: Aktualnosci, Serwis

Schaeffler Automotive Aftermarket rozszerzył ofertę produktową LuK RepSet® Pro. Dostępne są już referencje dla pojazdów z półhydraulicznym systemem wysprzęglania. Nowe zestawy LuK RepSet® Pro składają się z tarczy sprzęgła, docisku, łożyska oporowego oraz siłownika głównego. Zestaw zawiera wszystkie elementy niezbędne do wykonania naprawy, co znacznie skraca czas potrzebny dotychczas na zamówienie pojedynczych części. Dołączone instrukcje montażowe pokazują krok po kroku cały proces wymiany części. 

Oferta LuK RepSet® Pro została rozszerzona o zestawy naprawcze dla półhydraulicznych systemów wysprzęglania – jest to kontynuacja konsekwentnie wdrażanego procesu rozszerzania oferty zestawów naprawczych dla systemów hydraulicznych na rynku międzynarodowym.

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z systemem w pełni hydraulicznym, czy półhydraulicznym – zestawy naprawcze LuK RepSet® Pro umożliwiają wymianę wszystkich istotnych części systemu wysprzęglania oraz współpracujących z nim elementów hydraulicznych. Tylko w taki sposób można zapewnić poprawne funkcjonowanie całego systemu. Mechaniczne i hydrauliczne elementy narażone są na działanie czynników takich jak temperatura, kurz, ścieranie, wilgoć czy olej zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz obudowy skrzyni biegów. W skrócie: Środowisko w którym pracuje sprzęgło narażone jest na bród, kurz i zaolejenie. Wraz z rosnącym przebiegiem system hydrauliczny jest coraz bardziej zanieczyszczony przez dostające się do niego cząsteczki brudu i kurzu. Dostają się one do systemu poprzez kanały wentylacyjne i powodują szybsze zużycie. Razem z wymianą sprzęgła należy także sprawdzić oraz wymienić olej hydrauliczny. Olej należy wymienić także wtedy, jeśli nie wymieniamy centralnego wysprzęglika oraz siłownika głównego.

Wskazówka dla pracowników warsztatów: Specjaliści z działu Aftermarket zalecają wymianę centralnego wysprzęglika i siłownika głównego razem z wymianą sprzęgła. Oba elementy, tak jak w przypadku elementów produkowanych na pierwszy montaż, wykonywane są ze wzmocnionych, termoplastycznych tworzyw sztucznych, które są odporne na wysokie temperatury oraz poprawnie współpracują z pozostałymi elementami systemu. Z punktu widzenia spełnianej funkcji oraz trwałości, elementy wykonane z tworzyw sztucznych są tak samo dobre jak elementy wykonane z metalu. Dodatkowo, z powodu niższej wagi, przyczyniają się one do redukcji emisji CO2. Jednakże nawet nowoczesne elementy systemu wysprzęglania narażone są na zużycie. Dlatego zaleca się ich wymianę, zapobiegawczo, podczas wymiany sprzęgła. W ten sposób warsztaty i kierowcy są bezpieczni, a ryzyko oraz reklamacje zminimalizowane. Ponieważ nic tak nie denerwuje jak konieczność ponownego skorzystania z usług warsztatu w krótkim czasie po wymianie sprzęgła. 

Aby pracownicy warsztatów sprostali rosnącym wymaganiom rynku samochodów wyposażonych w pełni hydrauliczne i półhydrauliczne systemy wysprzęglające, Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje pomoc w zakresie poprawnej i profesjonalnej naprawy – poczynając od pomocy dotyczącej diagnozy uszkodzeń, poprzez dobór odpowiedniego zestawu naprawczego LuK RepSet® Pro, aż do bezbłędnej naprawy. Dla nowych zestawów naprawczych do półhydraulicznych systemów wysprzęglania specjaliści Aftermarketu przygotowali ulotki, instrukcje montażu, broszury techniczne, broszurę dotyczącą zagadnień związanych ze sprzęgłem LuK, czy też broszurę dotyczącą diagnozy uszkodzeń. 

Ilość wyświetleń (10716)/Komentarze (0)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby dodawać komentarze.

Kategorie