Nowe hybrydowe BMW i8

Nowe hybrydowe BMW i8

13 sierpnia 2013/Kategorie: Koncepty

Marka BMW i jest synonimem wizjonerskich pomysłów odnośnie mobilności oraz nową definicją jakości klasy premium, silnie ukierunkowaną na zrównoważony rozwój. Po światowym debiucie pierwszego modelu produkcyjnego, BMW i3, następnym krokiem BMW Group będzie rozszerzenie rewolucyjnej odpowiedzi na wyzwania transportu przyszłości o segment samochodów sportowych. Podczas wydarzenia na torze testowym BMW Group Miramas we Francji, marka BMW i zaprezentuje prototyp drugiego produkcyjnego pojazdu – BMW i8. Ten hybrydowy model jest najbardziej postępowym samochodem sportowym naszych czasów, rozszerzając podstawową filozofię zrównoważonego rozwoju BMW i o nowy segment pojazdów.

BMW i8 uosabia charakterystyczną przyjemność z jazdy BMW w rewolucyjnej i łamiącej stereotypy formie. Znajduje to odzwierciedlenie w bardzo emocjonującym wyglądzie, dynamicznych osiągach samochodu sportowego oraz zużyciu paliwa i emisji spalin małego samochodu. BMW i8 stanowi kolejny etap w ewolucji strategii Efficient Dynamics. Łączy wyjątkowo lekkie, aerodynamicznie zoptymalizowane nadwozie z najnowocześniejszą technologią BMW eDrive, kompaktowym, wysoce doładowanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo oraz inteligentnym zarządzaniem energią. Dzięki rewolucyjnemu podejściu udało się osiągnąć niespotykaną równowagę między osiągami a zużyciem paliwa. Kabina pasażerów wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) sprawia, że BMW i8 wyznacza nowe standardy dla pojazdu typu plug-in hybrid w zakresie niskiej wagi. Pojazd może działać na samym napędzie elektrycznym, co oznacza brak emisji spalin przy dynamicznych osiągach samochodu sportowego, z oczekiwanym przy- spieszeniem 0 – 100 km/h (62 mph) w 4,5 sekundy.

Optymalna równowaga pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa: BMW i8 jako ekscytująca ewolucja strategii Efficient Dynamics.

Minęło już więcej niż dziesięć lat od momentu, gdy BMW Group wprowadziła strategię rozwoju pojazdu Efficient Dynamics. Jej celem jest znaczna poprawa zarówno osiągów jak i wydajności nowych modeli BMW Group. Efficient Dynamics łączy ewolucyjne postępy wśród istniejących technologii z rozwojem nowych i rewolucyjnych koncepcji napędu. Rozwiązania Efficient Dynamics to m.in. efektywna lekka konstrukcja oraz koncepcje aerodynamiczne, wysokosprawne układy napędowe oparte o technologię TwinPower Turbo i BMW eDrive, a także inteligentne zarządzanie wszystkimi przepływami energii w pojeździe. Nowe, rewolucyjne technologie wprowadzane obecnie w modelach marki BMW i będą następnie znajdywać swoje miejsce w pojazdach głównych marek BMW Group. BMW i tworzy również standardy w dążeniu do zerowej emisji CO w ruchu miejskim. Prace badawczo-rozwojowe prowadzone od 2007 roku w ramach projektu i dało podstawy do rewolucyjnych rozwiązań mobilnych, będących pod silnym wpływem zmian gospodarczych, społecznych i środowiska naturalnego na całym świecie. BMW Group prezentuje zintegrowane podejście, zawarte w nowej marce BMW i, której celem jest osiągnięcie niezbędnej równowagi pomiędzy indywidualnymi potrzebami i wymaganiami globalnej mobilności w przyszłości. BMW i skupia się na rozwiązaniach całkowicie elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Przełomowy projekt, inteligentna lekka konstrukcja, typowa przyjemność z jazdy BMW przy zerowej emisji, inteligentne zarządzanie energią oraz procesy produkcyjne oszczędzające zasoby i energię są połączone w innowacyjną całość o najwyższej jakości.

Architektura LifeDrive z aluminiową obudową układu napędowego i kabiną pasażerską z CFRP: więcej emocji, mniejsza waga i zoptymalizowany opór powietrza. 

Architektura LifeDrive opracowana specjalnie dla pojazdów BMW i oferuje idealną platformę pomocną przy redukcji wagi i jednocześnie osiągnięciu charakterystycznej stylizacji BMW i. Dzięki długości 4689 mm, szerokości 1942 mm i wysokości 1293 mm, BMW i8 ma proporcje typowego samochodu sportowe- go. Jego dynamiczna osobowość podkreślona jest również przez długą maskę, rzucające się w oczy elementy aerodynamiczne, wydłużoną linię dachu, krótkie zwisy i szeroki rozstaw osi wynoszący 2800 mm. Charakterystyczna dla BMW i forma zamyka to przełomowe połączenie sportowych osiągów i wydajności w charyzmatycznym projekcie pojazdu o układzie siedzeń 2+2. BMW i8 łączy współczynnik oporu powietrza (oznaczanego Cd) o wartości 0,26 z wyjątkową równowagą aerodynamiczną. Precyzyjnie dopracowany przepływ powietrza wokół wszystkich części nadwozia pojazdu odpowiada za znakomity stosunek siły nośnej do oporu, gwarantując doskonałą dynamikę jazdy i stabilność.

Inteligentna lekka konstrukcja - od ogólnej koncepcji do najdrobniejszych szczegółów.

Dzięki połączeniu aluminiowego modułu Drive i przedziału pasażerskiego z CFRP (moduł Life), BMW i8 jest również doskonałym przykładem inteligentnej lekkiej konstrukcji – jednej z naczelnych zasad strategii Efficient Dynamics. Zastosowanie lekkiego, zaawansowanego technologicznie materiału CFRP, który jednocześnie oferuje doskonałe zachowanie zderzeniowe, przynosi oszczędności w wadze pojazdu rzędu 50 procent w porównaniu do stali i około 30 procent w porównaniu do aluminium, przy zachowanej lub lepszej wytrzymałości. Oszczędności te niwelują skutki masy silnika elektrycznego i akumulatora wysokiego napięcia, dając BMW i8 masę własną poniżej 1490 kilogramów. Architektura LifeDrive przynosi również korzyści w zakresie rozkładu ciężaru. Akumulator znajduje się w dolnej środkowej części pojazdu, co prowadzi do niskiego i centralnie umiejscowionego środka ciężkości, co zwiększa bezpieczeństwo. Żaden obecny model BMW Group nie posiada tak nisko osadzonego środka ciężkości.

Dla maksymalnej radości z jazdy i wydajności: Silnik BMW TwinPower Turbo i silnik elektryczny opracowany przez BMW Group.

System hybrydowy Plug-in BMW i8, który składa się z silnika BMW TwinPowerTurbo w połączeniu z technologią BMW eDrive, oferuje to najlepsze z obu światów: znakomity potencjał poprawy efektywności i ekscytujące, sportowe właściwości jezdne. BMW Group nie tylko sama stworzyła silnik spalinowy i silnik elektryczny, ale również zastosowane urządzenia energoelektroniczne i aku- mulator. Gwarantuje to, że wszystkie te elementy spełniają wysokie standardy produkcji i jakości, w oparciu o wybitne zdolności BMW Group w dziedzinie badań i rozwoju układu napędowego.

Kontrola wrażeniami z jazdy i przycisk eDrive: Wybór charakterystyk wydajności i osiągów - za jednym naciśnięciem przycisku.

Tylne koła BMW i8 napędzane są silnikiem benzynowym poprzez sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przednie koła napędzane są przez silnik elektryczny za pośrednictwem zintegrowanej dwustopniowej przekładni automatycznej. W połączeniu maksymalna moc i moment obrotowy o wartościach odpowiednio 266 kW/362 KM i 570 Nm dostarczają osiągi napędu na wszystkie koła, które są zarówno dynamiczne jak i skuteczne. Inteligentny system sterowania układem napędowym BMW i8 zapewnia doskonałą koordynację obu źródeł zasilania. Zmienny podział pomocy pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym pozwala kierowcy cały czas odczuwać sportowy temperament BMW i8, przy okazji maksymalizując wydajność energetyczną całego systemu. Wykorzystując oba silniki, przyspieszenie 0 – 100 km / h (62 mph) zajmuje mniej niż 4,5 sekundy. Przyspieszenie liniowe jest zachowana nawet przy wyższych prędkościach, ponieważ wzajemna zależność pomiędzy dwoma źródłami zasilania skutecznie absorbuje jakiekolwiek zakłócenia przepływu mocy podczas zmiany biegów. BMW i8 posiada elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155 mph), która może być osiągnięta i utrzymana, kiedy pojazd działa na samym na silniku benzynowym. Zmienne rozkład mocy na przednią i tylną oś, zgodnie ze zmieniającymi się warunkami jazdy umożliwia emocjonująco dynamiczne pokonywanie zakrętów. Po wejściu w zakręt, podział mocy przesunięty jest z korzyścią dla tylnych kół, aby zwiększyć precyzję skrętu. W celu energicznego przyspieszenia po wyjściu z łuku sterownik układu napędowego przywraca oryginalny rozkład mocy gdy tylko kąt skrętu się zmniejszy. BMW i8 oferuje niezwykły zakres regulacji układu napędowego i zawieszenia pojazdu w celu dostosowania wrażeń z jazdy do indywidualnych preferencji. Kierowca może używać elektronicznej dźwigni zmiany biegów przekładni automatycznej oraz z przełącznika Driving Experience – przełącznika sterowania trybami jazdy znanego z najnowszych modeli BMW – lub przycisku eDrive, obecnego wyłącznie w BMW i8.

Wysokiej jakości technologia podwozia, DSC i Dynamic Damper Control w standardzie.

Na wysokiej klasy technologię podwozia i zawieszenia BMW i8 składają się podwójny wahacz poprzeczny na przedniej osi i pięcioczłonowa oś tylna, których aluminiowe komponenty i geometria są specjalnie skonfigurowane, aby inteligentnie redukować wagę. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy oferuje łatwe manewrowanie w mieście i typową dla samochodów sportowych precyzję kierowania przy dużych prędkościach. Standardem jest układ Dynamic Damper Control: elektronicznie sterowana przepustnica zmienia swoje właściwości w zależności od wybranego trybu jazdy, aby dostarczyć żądaną dynamikę pojazdu.

 

Ilość wyświetleń (12219)/Komentarze (0)

Tagi:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby dodawać komentarze.

Kategorie