Nowe Porsche 911 Targa 4 GTS oraz Cayenne Turbo S

Nowe Porsche 911 Targa 4 GTS oraz Cayenne Turbo S

Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit debiutują dwie nowości Porsche: 911 Targa 4 GTS oraz Cayenne Turbo S.

14 stycznia 2015/Kategorie: Premiery

Porsche po raz pierwszy wprowadza ten model w mocniejszej i bardziej dynamicznej odmianie GTS. 911 Targa 4 GTS łączy nadwozie typu targa, wzmocniony do 430 KM silnik oraz napęd na obie osie. Standardowe wyposażenie obejmuje pakiet Sport Chrono, zawieszenie PASM, 20-calowe obręcze i sportowy układ wydechowy.

Stosunek masy do mocy wersji GTS względem odmiany S spadł z 3,9 do 3,6 kg/KM. W rezultacie prędkość maksymalna 911 Targa 4 GTS z przekładnią PDK przekracza barierę 300 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,3 s. Mimo, że silnik generuje dodatkowe 30 KM, jego średnie zużycie paliwa plasuje się na tym samym poziomie, co w 911 Targa 4S (od 9,2 do 10,0 l/100 km, zależnie od rodzaju skrzyni).

Reklama e-ac24.pl

Względem tylnonapędowych odmian 911 Carrera, tylne nadkola w modelu Targa poszerzono o 22 mm, a tylne koła rozstawiono o 10 mm szerzej. Odmiana GTS wyróżnia się dynamicznie ukształtowanym przednim zderzakiem, przyciemnionymi kloszami biksenonowych reflektorów z systemem dynamicznego oświetlenia Porsche Dynamic Light System (PDLS), 20-calowymi obręczami z centralną śrubą, a także czarnymi emblematami „GTS” na drzwiach.

W kabinie 911 Targa 4 GTS dominuje czarna Alcantara. Ze sportowym charakterem modelu koresponduje zintegrowany z deską rozdzielczą stoper pakietu Sport Chrono oraz regulowane w czterech płaszczyznach przednie fotele Sport.

Porsche Cayenne Turbo S

Kolejna premiera Porsche w Detroit to nowe Cayenne Turbo S - topowa odmiana sportowego SUV-a z Zuffenhausen. Jego zmodernizowany, 4,8-litrowy silnik V8 biturbo generuje teraz moc 570 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego - o 20 KM i 50 Nm więcej niż w przypadku poprzednika. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,1 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 284 km/h. Warto w tym miejscu wspomnieć, że nowe Cayenne Turbo S potrzebuje 7 minut, 59 sekund i 74 setnych sekundy na pokonanie północnej pętli toru Nürburgring - to rekord wśród SUV-ów.

Standardowe wyposażenie obejmuje kompozytowo ceramiczne hamulce Porsche Composite Ceramic Brake (PCCB) z 420-milimetrowymi przednimi tarczami i 10-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zamontowano tarcze o średnicy 370 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski. Aktywny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) stale napędza tylne koła, a jednocześnie może dowolnie kierować moment obrotowy do kół przedniej osi.

Atletyczne rysy Cayenne Turbo S podkreślają 21-calowe obręcze z czarnymi krawędziami, lakierowane na czarno oprawy wlotów powietrza i obudowy lusterek, spojler dachowy i osłony nadkoli w kolorze karoserii, a także LED-owe reflektory z układem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Wykończone skórą wnętrze zostało ozdobione elementami z włókien węglowych. Na życzenie oferowany jest sportowy układ wydechowy z regulowanym rezonatorem, który w przekazuje do kabiny doznania akustyczne zapewniane przez widlastą „ósemkę”.

 

 


Ilość wyświetleń (7435)/Komentarze (0)

Tagi:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby dodawać komentarze.

Kategorie