Najnowsze Artykuły

MONROE

24 sierpnia 2013/Kategorie: Technika, Encyklopedia producentow czesci zamiennych i komponentow

Monroe to marka amerykańskiej korporacji TENNECO z główną siedzibą w Lake Forest (Illinois). Inne marki Tenneco to: Axios, Rancho, Fric-Rot, Kinetic, Marzocchi (układy zawieszenia), Dynomax, Fonos, Lukey, Trush (układy wydechowe), Walker (kontrola emisji spalin), Clevite (elastomery do redukcji hałasu, drgań i wibracji, NVH). Nazwa Monroe pochodzi od miejscowości koło Detroit w USA, gdzie w 1926 r powstał pierwszy na świecie dźwignicowy amortyzator dwustronnego działania.

Marka Monroe obejmuje 3 branże motoryzacyjne: Monroe Shock&Struts – elementy układu zawieszenia do samochodów osobowych i lekkich ciężarowych oraz jednośladów, Monroe Brakes – elementy układów hamulcowych oraz Monroe Commercial Vehicle  – elementy układu zawieszenia do pojazdów ciężarowych.

Tenneco, jako niezależne przedsiębiorstwo od 1999,  jest jednym ze światowych liderów w branży projektowania, produkcji oraz dystrybucji elementów i systemów układów zawieszenia i wydechowych, przeznaczonych zarówno na pierwszy montaż jako OE, jak i na rynek wtórny – aftermarket. Korporacja posiada 22 000 pracowników, ponad 80 zakładów produkcyjnych i 14 ośrodków technologicznych na całym świecie. Roczne obroty to 5,9 mld USD.

Fabryka Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o. w Gliwicach została otwarta w 2000 r. Obecnie produkuje ona amortyzatory i moduły układów zawieszenia marki Monroe dla takich marek jak: Fiat, Ford, Mazda, Renault, Suzuki, Volvo i Dacia. Zatrudnia ponad 500 pracowników.
Fabryka Tenneco Automotive Polska Sp. z o.o., otwarta 1997 r w Rybniku, produkuje elementy układów wydechowych marki Walker. Zatrudnia około 300 osób.

Wyroby Tenneco przeznaczone są dla samochodów osobowych, lekkich ciężarówek, pojazdów użytkowych drogowych i terenowych, lokomotyw, pojazdów rolniczych, budowlanych, dla leśnictwa, kopalń, oraz motocykli, rowerów i quadów.Firma dostarcza swoje wyroby OE dla takich producentów jak: Ford Motor Co., Volkswagen, Daimler, Toyota, PSA Peugeot Citroen, BMW AG, Chrysler, Harley-Davidson, General Motors, Ford, Volkswagen, Toyota, SAIC, Nissan, Honda, Suzuki, Mazda, Renault, Caterpillar, International Truck i Tata Motors. Oferta wyrobów marki Monroe to około 4000 referencji, pokrywających 99% modeli samochodów sprzedawanych w Europie.

Linie produktowe Monroe Shock&Struts to: Sensa-Trac – amortyzatory i kolumny zawieszenia w technologiach PSD i SafeTech błyskawicznie dostosowujące się do warunków drogowych i obciążenia pojazdu; Quick-Strut – kompletne, gotowe do montażu kolumny zawieszenia;  OESpectrum – zaawansowane technicznie kolumny i amortyzatory w technologii Twin Technology Active Control System dla pojazdów „z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi”; Reflex - kolumny i amortyzatory dla pojazdów o wysokim środku ciężkości (SUVy, ciężarówki); Max-Air – regulowane amortyzatory powietrzne dla pojazdów sporadycznie holujących inne pojazdy czy przyczepy; Max-Lift – sprężyny gazowe do klap bagażników, masek, drzwi, okien etc.; Monro-Magnum – stabilizatory układu kierowniczego w technologii VPV, dla ciężarówek, vanów i pojazdów z napędem na 4 koła, Gas-Magnum – amortyzatory do ciężarówek i vanów;  Monro-Matic Plus – amortyzatory i kolumny klasy ekonomicznej, wykonane w technologii VPV, wypełnione azotem i przeznaczone do samochodów osobowych; oraz akcesoria – mocowania i mieszki amortyzatorów.

Do produkcji amortyzatorów Monroe wykorzystywane są takie technologie jak:
PSD
(Position Sensitive) – tłumienie amortyzatora zależy od rodzaju podłoża, co pozwala na p
łynne dostosowanie siły tłumienia amortyzatorów do zmieniających się warunków jazdy,
SafeTech
(bezpieczeństwo i technologia)amortyzatory reagują szybciej na zmieniający się rodzaj nawierzchni lub sytuację, w jakiej znajduje się pojazd, np. gwałtowne hamowanie, skręt czy poślizg;
Twin Technology Active Control System
– amortyzatory doskonale dostosowują się do zmiennych warunków drogowych, posiadając system tłumienia hałasów, drgań i wibracji;
VPV
(Velocity Proportional Valving) – precyzyjne tłumienie amortyzatorów, proporcjonalne do prędkości „udarów” pojazdu o drogę, zapewniające doskonałą równowagę pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem; ASD (Acceleration Sensitive Damping) – wykrywająca udary pojazdu o drogę w czasie 12 milisekund w celu absorbowania udarów w razie konieczności, przeznaczona do pojazdów o wysoko umieszczonym środku ciężkości;
Monotube
– jednorurowa, wysokociśnieniowa konstrukcja amortyzatora, przeznaczona do pojazdów, których producenci wymagają takiej technologii.

Linie produktowe wyrobów hamulcowych Monroe Brakes to: Dynamics – klocki jakości OE, Ceramics – klocki ceramiczne, okładziny hamulcowe oraz klocki do pojazdów ciężarowych. Do produkcji klocków Dynamic stosowana jest technologia Positive Molding – materiał cierny jest mocowany do płytki nośnej pod bardzo wysokim ciśnieniem, co powoduje jego wysokie zagęszczenie.

Historia Monroe

1918
Młody mechanik i przedsiębiorca August F. Meyer zakłada w Monroe koło Detroit firmę Brisk Blast Manufacturing Company produkująca pompki do kół. Następnie wykupuje podobną firmę z St. Louis (Missouri), stając się czołowym producentem pompek i przyjmuje do firmy jako wiceprezesa Charlesa S. McIntyre – miejscowego dealera Dodge.

1919
Zmiana nazwy firmy na The Monroe Automobile Equipment Manufacturing Company, potem Monroe Auto Equipment Company.

1926
Wyprodukowanie pierwszego amortyzatora pod nazwą Monroe Shock Eliminator (eliminator wstrząsów).

1929
Wynalezienie pierwszego amortyzatora hydraulicznego o podwójnym działaniu.

1938
Zbudowanie pierwszego amortyzatora do pasażerskich wagonów kolejowych.

1951
Monro-Matic staje się najbardziej znanym amortyzatorem na świecie i standardem dla amerykańskich producentów samochodów.

1953
Bill Vukowich wygrywa wyścig Indianapolis 500 na samochodzie wyposażonym w amortyzatory Monroe. Był to początek wielu sukcesów firmy w sporcie samochodowym.

1957
Wprowadzenie na rynek pierwszego stabilizatora poprzecznego zawieszenia tylnego.

1962
Monroe wprowadza pierwsze stabilizatory poprzeczne zawieszenia przedniego.

1974
Monroe wykupuje 2 firmy w Brazylii i Hiszpanii, stając się światowym liderem w produkcji elementów układu zawieszania OE i na aftermarket.

1977
Monroe wchodzi w skład Tenneco Inc.

1980
Uruchomienie produkcji pierwszych kolumn zawieszenia. Wkrótce potem Monroe wprowadza pierwsze amortyzatory gazowe.

1990
Wykupienie firmy Rancho Industries Inc. – czołowego dostawcy wysokiej jakości elementów zawieszenia dla lekkich ciężarówek i pojazdów SUV. 

1991
Wprowadzenie amortyzatorów i kolumn z linii Sansa-Trac.

1999
Wprowadzenie na rynek amortyzatorów z serii Reflex.

2003
Pierwsze na rynku kompletne i gotowe do montażu kolumny Quick-Strut.

2005
Wprowadzenie klocków hamulcowych z serii Premium, oraz amortyzatorów jednorurowych Reflex.

2007
Firma Tenneco ogłasza, że jej system elektronicznie sterowanego zawieszenia adaptacyjnego CES został wprowadzony w nowych samochodach Mercedes Benz klasy C.
Nagroda Automotive Technician’s Choice Award za amortyzatory i kolumny Monroe jako najlepsze na rynku aftermarket. Tę samą nagrodę przyznano także w 2008 roku.

2011
Wprowadzenie na rynek amortyzatorów i kolumn z serii OESpectrum.

Ilość wyświetleń (17778)/Komentarze (0)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby dodawać komentarze.

Odwiedź:

   

 sklep internetowy

auto serwis

Dobre warsztaty w twojej okolicy


      Trwa wczytywanie mapy...

Najnowsze filmy instruktażowe

 Jak i czym najprościej wyczyścić felgi aluminiowe w swoim aucie?

Encyklopedia producentów części zamiennych