Przeskakiwanie paska rozrządu - przyczyna i rozwiązanie

Przeskakiwanie paska rozrządu - przyczyna i rozwiązanie

6 sierpnia 2013/Kategorie: Sam Naprawiam

Często zdarza się tak, że po wymianie paska rozrządu i przyjechaniu dosłownie kilku tysięcy kilometrów zaczynają się dziać dziwne rzeczy... Wyraźnie słychać, że pasek przeskakuje w wyniku utraty napięcia.

Przyczyna problemu

Utrata napięcia paska rozrządu jest spowodowana pęknięciem śruby rolki prowadzącej na podstawie montażowej. Prawdopodobnie była ona dokręcona nieodpowiednim momentem.

Rozwiązanie

Śruby obydwu rolek prowadzących paska rozrządu powinny być dokręcone momentem 40 Nm zgodnie z zaleceniami producenta. Fabryczne ustawienie rolki prowadzącej z zamontowaną śrubą jest najczęściej nieprawidłowe.

Ilość wyświetleń (16135)/Komentarze (0)

Tagi:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby dodawać komentarze.

Kategorie