TEXTAR

27 lutego 2013/Kategorie: Technika, Encyklopedia producentow czesci zamiennych i komponentow

Textar to marka koncernu TMD Friction największego na świecie producenta hamulcowych materiałów ciernych. Zatrudnia 4500 pracowników i produkuje 1 mln wyrobów dziennie. Posiada 13 zakładów produkcyjnych w 8 krajach. Ośrodki badawczo-rozwojowe istnieją w Leverkusen (Niemcy), Troy (USA) i w Indaiatuba (Brazylia).

1879
William Fenton rozpoczyna w Szkocji produkcję pasów tkanych pod nazwą Scandinavian Belting Ltd., potem Mintex.

1881
Firma Small & Parkes Ltd., założona w Manchester (UK), stanie się znana jako Don International.

1910
Mintex dostarcza okładziny hamulcowe do pierwszego seryjnego samochodu – Forda T o mocy 20,2 KM.

1913
BBA Ltd. zakłada Textar, jako firmę dystrybucyjną w Niemczech.

1925
Mintex staje się częścią BBA Ltd.

1934
W Leverkusen (Niemcy) rozpoczyna się produkcja hamulcowych materiałów ciernych.

1953
Dunlop opracowuje technologię hamulców tarczowych i z sukcesem wprowadza ją w samochodzie wyścigowym Jaguar C, który potem wygrywa rajd Le Mans z hamulcowymi okładzinami wyścigowymi Mintex.

1954-1956
Hamulce tarczowe pierwszy raz pojawiają się w samochodach prod. europejskicj: Austin Healey 100S, Citroën DS and Triumph TR3

1970-1980
Wprowadzanie szerokiego zakresu nowej generacji klocków i okładzin ciernych, wykorzystujących bardziej zaawansowane materiały, w tym metaliczne włókna wzmacniające, które dają lepszą charakterystykę termiczną i zredukowanie efektu zmniejszenia siły hamowania podczas długotrwałego hamowania

1990
Pagid rozwija współpracę z Porsche, która trwa do dziś, początkowo rozwijając materiały cierne dla samochodów wyścigowych

2000
Po wykupieniu firmy przez kadrę zarządzającą powstaje nowa - TMD Friction, obejmujaca marki Textar, Mintex i Don. Rozwija ona rewolucyjny, opatentowany węglowo-ceramiczny hamulec tarczowy.

2001
Grupa TMD Friction wykupuje marki: Rütgers Automotive, Pagid, Cobreq i Cosid.
Następuje globalna ekspansja z otwarciem nowych fabryk w Brazylii, Chinach i Meksyku. Chevrolet Corvette z GM Racing wygrywa 24 godzinny rajd Daytona, używając rajdowych klocków hamulcowych TMD Friction.

2004
Otwarcie ośrodka badawczo-rozwojowego w Troy (USA) i założenie TMD Friction KK w Japonii.

2005
Wszystkie samochody, które zajęły miejsca od 1 do 4 w 24 godzinnym rajdzie Le Mans posiadały klocki hamulcowe Pagid. TMD opracowuje materiały cierne dla najszybszego na świecie samochodu, Bugatti Veyron o mocy 1001 KM, wyposażonego w klocki hamulcowe Textar.

2007
TMD Friction inwestuje 35 mln euro w unowocześnienie zakładów produkcyjnych w Niemczech, Rumunii, Brazylii, Meksyku, Chinach i USA.

2008
Jako pionier i lider wśród dostawców innowacyjnej technologii hamulców węglowo-ceramicznych TMD Friction jest na czele przemysłu hamulcowego, dostarczając tę zaawansowaną technologię na coraz szerszy rynek. Obecnie jest opracowywana 2 generacja materiałów ciernych NAO, określanych jako NAO2+. Oczekuje się, że zapewnią one zarówno lepsze działanie od NAO, jak i doskonałą stabilność i wygodę, oraz będą bardziej przyjazne dla środowiska.

2009
Zakończono program restrukturyzacji “Prędkość”. Wykupienie przez wyższą kadrę kierowniczą oraz zarząd Pamplona Capital zabezpiecza przyszłość na długi okres czasu.

2010
Wykupienie Eurofriction Limited z Kilmarnock (Szkocja).
Wykupienie Bremsen Technik z Rosbach (Niemcy).

2011
Wykupienie Dynotherm (Pty) Ltd z Merrivale (Afryka Południowa).

Ilość wyświetleń (10878)/Komentarze (0)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby dodawać komentarze.

Kategorie